Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Werbkowice

Pytania i odpowiedzi - 1

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Werbkowice, 18.08.2017

Zamawiający:

Gmina Werbkowice

ul. Zamojska 1

22-550 Werbkowice

 

ROŚ.7021.68.2017.HB

 

 

Wszyscy zainteresowani

 

 

Dotyczy: postępowania postępowania prowadzonego w trybie zaproszenia do składania ofert pn. "UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO"

 

 

W związku z otrzymaniem pytań od Wykonawcy do treści zaproszenia do składania ofert, Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

 

Pytanie 1:

Wartość zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w 3 ostatnich latach dotyczy OC zarządcy drogi

- liczba zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w poszczególnych latach

-w jakiej ilości i wielkości odnotowane szkody związane były ze zła jakością dróg

-liczba zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w poszczególnych latach

Odpowiedź:

Brak szkód.

 

 

Pytanie 2:

Czy zaproponowany w SIWZ program ubezpieczenia obowiązywał w latach ubiegłych, jeżeli nie to co i kiedy się zmieniło?

Odpowiedź:

Mienie Zamawiającego było ubezpieczone na bazie ryzyk nazwanych.

 

Pytanie 3:

Czy jest możliwe wprowadzenie udziału własnego w szkodach z tytułu zarządcy drogi?

-Czy jest możliwe wprowadzenie limitu odpowiedzialności za szkody z dróg?

-Czy jest możliwe wprowadzenie klauzuli wyłączającej odpowiedzialność ubezpieczyciela w przypadku stwierdzenia braku reakcji zarządcy po trzech dniach od zgłoszenia zagrożenia

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie 4:

Zgodnie z wewnętrznymi przepisami

-Jak często dokonywane są objazdy kontrolujące stan nawierzchni i innych elementów wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg

-Maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia ( między innymi chodzi o zabezpieczenie dziur i ustawienia znaków)

-Sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia( miedzy innymi chodzi o zabezpieczenie dziur i stawienia znaków).

 

Odpowiedź:

Objazdy kontrolujące stan nawierzchni dróg dokonywane są raz do roku; Remonty cząstkowe wyboi w nawierzchniach utwardzonych dokonywane są raz do roku na wszystkich drogach wymagających takiego remontu. W przypadku wystąpienia przełomów lub wyrw zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, miejsca te są oznakowane w dniu powzięcia takiej wiedzy a remont tych miejsc jest przeprowadzany niezwłocznie.

 

Pytanie 5:

W przypadku gdy bieżące usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zalecane podmiotom zewnętrznym jakie są to podmioty , gdzie posiadają zawarte umowy OC zarządcy drogi.

 

Odpowiedź:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych jest zlecane lokalnym podmiotom , prowadzącym działalność gospodarcza w tym zakresie . Zlecenia takie dokonywane są odrębnie na każdy okres sezonu zimowego. W chwili obecnej Gmina posiada ubezpieczenie w UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A z siedzibą w Łodzi ul. Gdańska 132 Przedstawiciel w Białymstoku ul. Lipowa 51;15- 424 Białystok.

 

Pytanie 6:

Proszę podać wysokość roszczeń w przypadku szkód odmówionych za ostatnie 3 lata?

Odpowiedź:

Brak odmowy wypłaconych roszczeń.

 

Pytanie 7:

Czy w okresie ostatnich 6 miesięcy była przeprowadzona lustracja dróg w gminie i czy zostały sporządzone protokoły wskazujące miejsca wymagające czynności naprawczych.

7A. Prosimy o podanie informacji z jakimi zarządcami dróg Zamawiający ma podpisane umowy na zimowe i letnie utrzymanie dróg. Prosimy o wymienienie konkretnych podmiotów.

Odpowiedź:

Został przeprowadzony przegląd stanu dróg o nawierzchniach utwardzonych. Stwierdzone ubytki nawierzchni w czasie przeglądu zostały wyremontowane w miesiącach lipiec – sierpień 2017 r.

Ad. 7A. Odpowiedzi udzielone w pkt.5

 

Pytanie 8:

Które drogi powiatowe i na jakich odcinkach były lub są remontowane w roku 2015,2016r?

Odpowiedź:

Drogi gminne o nawierzchni utwardzonej a wymagające remontu cząstkowego są remontowane każdego roku, na drogach gminnych o nawierzchni ulepszonej również corocznie jest dokonywana poprawa przejezdności. W roku 2015 wykonano nową nawierzchnię na drodze gminnej nr 111 304L o długości 1300m, w roku 2016 L wykonano nową nawierzchnię na drodze nr 111272 L długości 276 m; w roku 2017 wykonano nową nawierzchnię na drodze nr 111252L – długości 830 m oraz planowany jest remont drogi polegający na wykonaniu nowej nawierzchni na drodze nr 111263 L w m. Wronowice długości 900 m oraz na drodze nr 111246 L długości 3300m.

 

Pytanie 9:

Jaki majątek i o jakiej wartości jest narażony na szkody powodziowe?

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że mienie nie znajduje się na terenie powodziowym.

 

Pytanie 10:

Czy znajdują się budynki pod nadzorem konserwatora zabytków, jeśli tak to wnioskujemy o wprowadzenie limitów?

Odpowiedź:

Tak, budynek Szkoły Podstawowej w Turkowicach, z pocz. XX w. wpisany do rejestru zabytków decyzją wojewódzkiego konserwatora zabytków. Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie limitu.

 

Pytanie 11:

Wnioskujemy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w kradzieży zwykłej w wysokości 500zł

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie 12:

Prosimy o podanie informacji o istniejących , bądź planowanych remontach, inwestycjach i przebudowach?

Odpowiedź:

Zamawiający na dzień dzisiejszy nie posiada szczegółowej listy planowanych remontów, inwestycji i przebudowach niemniej nie wyklucza ich przeprowadzenie.

 

Pytanie 13:

Czy dla wszystkich ubezpieczeń w sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie owu danego Ubezpieczyciela?

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza powyższe.

 

Pytanie 14:

W mieniu od wszystkich ryzyk wnioskujemy o wprowadzenie wyłączenia szkód polegających na zapadaniu i usuwaniu się ziemi w wyniku szkód górniczych w rozumieniu ustawy prawo geologiczne i górnicze oraz na wyłączeniu szkód polegających się na zapadaniu się i usuwaniu się ziemi w wyniku działalności człowieka . Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający nie oczekuje ochrony wskutek zapadania i osuwania się ziemi jako następstwa działalności  człowieka.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza wprowadzenie powyższych włączeń oraz potwierdza , że Zamawiający nie oczekuje ochrony wskutek zapadania i osuwania się ziemi jako następstwa działalności  człowieka

 

Pytanie 15:

dla mienia wyłączonego z eksploatacji wnioskujemy o wyłączenie z ochrony ryzyka dewastacji

O jakiej wartości zostaje zgłoszone mienie wyłączone z eksploatacji. Jaki jest stan techniczny i zabezpieczenia mienia wyłączonego z eksploatacji. Dla mienia wyłączonego z eksploatacji wnioskujemy o wprowadzenie zabezpieczeń dodatkowych tj

-teren, na którym znajdują się budynki i budowle jest ogrodzony, oświetlony w porze nocnej oraz całodobowo dozorowany

-wszystkie maszyny i urządzenia są oczyszczone i zakonserwowane , odłączone od źródeł zasilania oraz regularnie kontrolowane

-gaśnice oraz inne zabezpieczenia przeciwpożarowe są sprawne i utrzymane w gotowości do użycia

. Jeśli są budynki wyłączone z eksploatacji wnioskujemy o wprowadzenie obowiązku zamknięcia głównego zaworu doprowadzającego wodę.

Odpowiedź:

1 września 2017 r. wyłączonym mieniem z eksploatacji będzie budynek Szkoły Podstawowej w Terebiniu, objęty będzie całodobowym monitoringiem, odcięte będą źródła zasilania energii i wody.

 

Pytanie 16:

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o wprowadzenie limitu dla ryzyka działanie człowieka tj. niewłaściwe użytkowanie, nieostrożność, zaniedbanie, błędną obsługę

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie 17:

Prosimy o informację czy zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe są zgodne z wymogami prawa? Prosimy o informacje jakie zabezpieczenia przeciwpożarowe sa zastosowane w mieniu Zamawiającego oraz podległych jednostkach

Odpowiedź:

Zamawiający dokłada wszelkich starań abyzabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Wykaz zabezpieczeń zgodna z załącznikiem do programu ubezpieczeniowego.

 

Pytanie 18:

Czy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają zabezpieczenia przeciw przepięciowe, instalację odgromową? Jeżeli niektóre nie posiadają?

Odpowiedź:

Zamawiający dokłada wszelkich starań aby mienie zgłoszone do ubezpieczenia posiadało zabezpieczenia przeciw przepięciowe, instalację odgromową zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

 

Pytanie 19:

Czy do ubezpieczenia są zgłoszone instalacje solarne ? Jeśli tak prosimy o podanie wartości instalacji solarnych. Jeśli nie ma instalacji solarnych zgłaszanych do ubezpieczenia w przyszłości takie instalacje solarne będą mogły zostać objęte ochroną na zasadzie owu i warunków indywidualnych jeśli chodzi o zakres i cenę

Odpowiedź:

Na dzień dzisiejszy Zamawiający nie zgłasza do ubezpieczenie instalacji solarnych.

 

Pytanie 20:

Czy w mieniu od wszystkich ryzyk zostały zgłoszone do ubezpieczenia pustostany. Prosimy o podanie wykazu budynków/budowli przeznaczonych do rozbiórki i/lub pustostanów z podaniem ich lokalizacji i jednostkowych sum ubezpieczenia. Prosimy o opis techniczny tego typu budynków

Odpowiedź:

Nie zostały objęte pustostany i budynki przeznaczone do rozbiórki.

 

Pytanie 21:

W mieniu od wszystkich ryzyk czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone pustostany, budynki przeznaczone do rozbiórki , wyburzenia, budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym . Prosimy o podanie ich lokalizacji i wartosci jednostkowych. Czy istnieje możliwość wyłączenia z ubezpieczenia budynków/budowli przeznaczonych do rozbiórki ,wyburzenia, pustostanów, budynkow w złym lub awaryjnym stanie technicznym. Jeśli nie ma możliwości wyłączenia z ubezpieczenia budynków i budowli przeznaczonych do rozbiórki, wyburzenia, i/lub pustostanów, budynkow w złym lub awaryjnym stanie technicznym wnioskujemy o objęcie tych budynków w zakresie podstawowym ( flexa)

Odpowiedź:

Nie zostały objęte pustostany i budynki przeznaczone do rozbiórki.

 

Pytanie 22:

W odniesieniu do imprez niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC czy Zamawiający potwierdza że zakres ochrony nie będzie obejmował imprez motorowych, wodnych, rowerowych, samochodowych, lotniczych, motorowodnych, ekstremalnych. Jeżeli tego typu imprezy mają być objęte ochrona prosimy podać ich wykaz

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza powyższe.

 

Pytanie 23:

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o informację czy wśród budynków i budowli zgłoszonych do ubezpieczenia znajdują się budynki z palnym pokryciem dachowym takim jak strzecha, słoma, trzcina, gont drewniany, wióry, łupki, deszczułki. Prosimy o wykaz takich budynków ze wskazaniem wartości jednostkowych poszczególnych budynków

Odpowiedź:

Wykaz budynków zgodnie z załącznikiem do programu ubezpieczeniowego.

Pytanie 24:

Prosimy o informację iż ubezpieczeniem nie będzie objęte ryzyko związane z posiadaniem, zarządzaniem lub administrowaniem wysypiskiem śmieci, sortownia, spalarnią odpadów lub zakładem recyklingu

 

Odpowiedź:

Gmina nie posiada, nie administruje ww. obiektami. Objęty ubezpieczeniem jest Punkt Selektywnej Zbiórki w Hostynnem i Sahryniu – jest to obiekt nie będący sortownią a punktem tymczasowego magazynowania odpadów selektywnie zebranych.

 

Pytanie 25:

W mieniu o d wszystkich ryzyk prosimy o informację czy wszystkie budynki i budowle zgłoszone do ubezpieczenia posiadają roczne i pięcioletnie przeglądy budowlane potwierdzające właściwy stan techniczny- nie są zagrożone katastrofą budowlaną i nie znajdują się w stanie przedawaryjnym. Jeśli tak prosimy o informację które to budynki/budowle i jaka jest ich wartość

Odpowiedź:

Intencja zamawiającego jest aby wszystkie budynki i budowle zgłoszone do ubezpieczenia posiadały aktualne przeglądy.

 

 

Pytanie 26:

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o informację czy w obiektach budowalnych zgłoszonych do ubezpieczenia są przechowywane materiały niebezpieczne pożarowo a jeżeli tak czy są przechowywane w miejscach wydzielonych i przystosowanych do tego celu

Odpowiedź:

Zamawiający na dzień dzisiejszy nie przechowuje materiałów niebezpiecznych.

 

Pytanie 27:

W odniesieniu do ryzyka katastrofy budowlanej z odpowiedzialności ubezpieczyciela prosimy o wyłączenie szkód

-wynikłych ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w trakcie przebudowy lub remontu wymagającego uzyskanie pozwolenia na budowę

- powstałych w przypadku braku zamocowania elementów nośnych w ich podporach

-w budynkach przeznaczonych do rozbiórki

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie 28:

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o potwierdzenie że w ramach sumy ubezpieczenia budowli nie zostały zgłoszone do ubezpieczenia drogi, mosty, wiadukty, tory , kable lub linie przesyłowe

Odpowiedź:

Drogi, mosty, wiadukty, tory , kable lub linie przesyłowe ubezpieczone są tylko na pierwsze ryzyko z limitem odpowiedzialności,

 

Pytanie 29:

Wnioskujemy o wprowadzenie franszyz redukcyjnych dla:

-dla ryzyka deszczy nawalnego, zalania, powodzi-5% wartości szkody minimum 2000zł

-dla budynków i budowli o konstrukcji drewnianej -5% wartości szkody minimum 5000zł

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

 

Pytanie 30:

W odniesieniu do klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych wnioskujemy o wprowadzenie zapisu: Zabezpieczenia uznaje się za wystarczające o ile w momencie szkody były sprawne , konserwowane zgodnie z zaleceniami producenta i przepisami prawa

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie 31:

W ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej wnioskuje o potwierdzenie iż ochroną ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody z tytułu prowadzenia działalności sportowej i rekreacyjnej w tym poza miejscem ubezpieczenia ( zawody, wycieczki, obozy itp.) nie dotyczy sportów ekstremalnych, motorowych, lotniczych

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza powyższe.

 

Pytanie 32:

Jeśli ochroną mają zostać objęte budynki nieużytkowane prosimy o podanie wartości tych budynków, przeznaczenia, konstrukcji, stanu technicznego? Czy budynki są ogrodzone, dozorowane? Jeśli tak w jaki sposób? Jaka jest odległość budynków nieużytkowanych do OSP lub PSP? Czy instalacje w budynkach nieużytkowanych są na bieżąco konserwowane? Od kiedy klient jest w posiadaniu budynków nieużytkowanych? Od kiedy budynki są nieużytkowane? Jakie jest otoczenie budynków niezużytkowanych?

Odpowiedź:

Na dzień dzisiejszy zamawiający nie zgłasza budynków nieużytkowanych do ubezpieczenia.

 

Pytanie 33:

Czy w okresie ubezpieczenia jest planowane wyłączenie z eksploatacji budynków? Jeśli tak które to budynki i jaka jest ich wartość?

Odpowiedź:

1 września 2017 r. wyłączonym mieniem z eksploatacji będzie budynek Szkoły Podstawowej w Terebiniu, objęty będzie całodobowym monitoringiem, odcięte będą źródła zasilania energii i wody.

wartość początkowa (księgowa brutto): 763 029,00 zł

 

Pytanie 34:

Czy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosowanie do aktualnego przeznaczenia. Jeśli nie , należy wskazać budynki nieposiadające takiego pozwolenia wraz z okresleniem przyczyny.

Odpowiedź:

Zamawiający dokłada wszelkich starań aby budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadały aktualne pozwolenia na użytkowania.

 

Pytanie 35:

Czy były szkody w budynkach nieużytkowanych jeśli tak jakie to były szkody w budynkach nieużytkowanych

Odpowiedź:

Brak szkód.

 

 

Pytanie 36:

Jeśli zostają zgłoszone budynki nieużytkowane, wnioskujemy o wprowadzenie limitu odszkodowawczego, wnioskujemy o wprowadzenie dla takich budynków franszyzy redukcyjnej, wnioskujemy o ubezpieczenie takiego rodzaju budynków w zakresie flexa.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie 37:

Proszę o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba, że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza powyższe.

 

Pytanie 38:

W nawiązaniu do treści klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych  proszę o informację na temat rodzaju zabezpieczeń przeciwpożarowych stosowanych w mieniu Ubezpieczającego oraz w podległych jednostkach.

Odpowiedź:

Wykaz zabezpieczeń zgodne z z załącznikiem wykaz budynków do programu.

 

Pytanie 39:

Proszę o informację na temat zabezpieczeń przeciw kradzieżowych zastosowanych w mieniu Ubezpieczającego i jednostkach podległych. W przypadku braku takiej informacji proszę o potwierdzenie, że będą miały zastosowanie zapisy OWU dotyczące tych wymaganych zabezpieczeń.

Odpowiedź:

Wykaz zabezpieczeń zgodnych z wykazem budynków budowli jako załącznik do programu ubezpieczeniowego.

 

Pytanie 40

Proszę o uzupełnienie informacji nt. każdego z budynków i budowli zgłoszonych do ubezpieczenia  mienia dla których informacja ta nie została wskazana o następujące dane :
- rok budowy
- rodzaj konstrukcji i wypełnienia ścian
- rodzaj pokrycia dachu

- określenie stanu technicznego poszczególnych budynków wg gradacji: dobry, dostateczny, zły, awaryjny

- informacji o zabezpieczeniach ppoż. i przeciwkradzieżowych,

Odpowiedź:

Powyższe informacje załączone sa w załączniku do programu wykaz budynków i budowli.

 

Pytanie 41:

Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

 

Pytanie 42:

Proszę  o wykaz  przeprowadzonych remontów dla budynków starszych niż 50 lat, ze wskazaniem, w których budynkach był przeprowadzony remont oraz zakresem przeprowadzonych prac (np. instalacja elektryczne, sieć wodno-kanalizacyjna, instalacja centralnego-ogrzewania, stolarka okienna i drzwiowa, instalacja gazowa, instalacja wentylacyjna i kominowa, konstrukcja dachu, pokrycie dachu)

Odpowiedź:

Na dzień dzisiejszy zamawiający nie jest w stanie zebrac informacji na powyższe.

 

Pytanie 43:

Proszę o wykaz planowanych remontów w  okresie najbliższych 2 lat, w jakim zakresie będą przeprowadzane prace oraz ich wartość.

Odpowiedź:

Zamawiający nie jest w stanie przedstawić wykazu planowanych remontów niemniej nie wyklucza przeprowadzenia takich czynności.

 

Pytanie 44:

Czy w zbiorach bibliotecznych znajdują się starodruki lub inkunabuły?

 

Odpowiedź:

W zbiorach bibliotecznych nie znajdują się starodruki lub inkunabuły.

 

Pytanie 45:

W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie prosimy o uzupełnienie następujących informacji:
a/   łączna ilość starodruków i inkunabułów
b/   wartość najdroższego starodruku lub inkunabułu
c/   prosimy o wskazanie lokalizacji, w których znajdują się starodruki i/lub inkunabuły
d/   prosimy o dokładny opis zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych w ww. miejscach ubezpieczenia

Odpowiedź:

Nie dotyczy.

 

 

Pytanie 46:

Prosimy o podanie największej łącznej sumy ubezpieczenia środków trwałych w jednej lokalizacji oraz wskazanie tej lokalizacji

Odpowiedź:

Niestety wykaz środków trwałych jest przyporządkowany dla całej jednostki zamawiający nie jest w stanie wyszczególnić konkretnej lokalizacji.

 

 

Pytanie 47:

Czy Zamawiający  w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? Jeśli tak co zmieniło się w zapisach SIWZ w stosunku do poprzedniego SIWZ

Odpowiedź:

Zamawiający był ubezpieczony analogicznie do obecnego zakresu ubezpieczenia.

 

Pytanie 48:

Czy Zamawiający  w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

Odpowiedź:

Zamawiający był ubezpieczony analogicznie do obecnego zakresu ubezpieczenia.

 

Pytanie 49:

Jakie franszyzy i udziały własne obowiązywały w  ubezpieczeniach w okresie ostatnich 3 lat?

 

Odpowiedź:

Zniesione franszyzy i udziały własne.

Pytanie 50:

Czy Zamawiający  posiada/zarządza/administruje  wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:

    1. Gdzie się znajduję – adres

    2. Od kiedy funkcjonuje

    3. Na jak dużym obszarze

    4. Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy

    5. Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska

 

Odpowiedź:

Zamawiający  nie posiada/ nie zarządza/ nie administruje  wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów.

 

Pytanie 51:

Odnośnie mienia znajdującego  się na terenach dotkniętych powodzią po 1996 roku proszę o  podanie wysokości  wypłaconych  odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia

Odpowiedź:

Brak szkód powodziowych od 1996 roku.

 

Pytanie 52:

Odnośnie mienia znajdującego  się na terenach dotkniętych podtopieniem proszę o  podanie wysokości  wypłaconych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia

Odpowiedź:

Brak szkód.

 

 

 

Pytanie 53:

Odnośnie mienia znajdującego  gdzie wystąpiło podniesienie się wód gruntowych proszę o  podanie wysokości  wypłaconych poszczególnych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia

Odpowiedź:

Brak szkód.

 

Pytanie 54:

Proszę o wprowadzenie limitu w wysokości 200 000 PLN na podtopienia i zalania powstałe wskutek  podniesienia się poziomu wód gruntowych.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 55:

Proszę o wprowadzenie w ryzyku kradzieży zwykłej franszyzy redukcyjnej w wysokości 300 PLN

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 56:

Proszę o wprowadzenie do klauzuli katastrofy budowlanej franszyzy redukcyjnej w wysokości 1000 PLN

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 57:

Dla sprzętu elektronicznego powyżej 7 lat proszę o zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej na rzeczywistą lub księgową brutto.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody. W wartości odtworzeniowej ubezpieczany jest sprzęt do 5 roku eksploatacji.

 

Pozostałe zapisy programu bez zmian.

 

 

 

WÓJT

Lech Bojko

 

Plik źródłowy
doc pobrano: 24 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Kielar Magdalena
dodano do BIP dnia 18-08-2017 14:49:34