Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Werbkowice

Logo - Urząd Gminy Werbkowice

Pytania i odpowiedzi

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Werbkowice, dnia 18 sierpnia 2014 r.
GMINA WERBKOWICE
ul. Zamojska 1
22-550 Werbkowice

 

Dotyczy: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Werbkowice

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r., poz. 907 ze zm.) zamieszczam treść pytań wraz z udzielonymi odpowiedziami .

W związku z otrzymaniem pytań od wykonawcy do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie 1:
Czy mienie znajduje się na terenie zalewowym?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że mienie nie znajduje się na terenie zalewowym.
Pytanie 2:
Czy były powodzie w 1997 roku?
Odpowiedź:
Nie
Pytanie 3:
Czy w przedmiocie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych znajdują się również mosty?
Odpowiedź:
Tak - Jeden most długości 6,6 mb konstrukcji stalowej o nawierzchni drewnianej .
Pytanie 4:
Proszę o zmniejszenie kwoty przezornej sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych – 200 000,00 zł?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie kwoty przezornej sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych – 200 000,00 zł

Pytanie 5:
Proszę o podanie PML dla Zespołu Szkół w Werbkowicach?
Odpowiedź:
PML dla Zespołu Szkół w Werbkowicach wynosi 6 410 415,10 zł

Pytanie 6:
Czy na terenie Gminy znajduje się mienie wyłączone z eksplotacji?
Odpowiedź:
Na dzień dzisiejszy Zamawiający potwierdza, że na terenie Gminy nie znajduje się mienie wyłączone z eksploatacji

Pytanie 7:
Czy na terenie Gminy znajduję się wysypisko śmieci lub sortownia odpadów?
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada wysypiska śmieci, na terenie Gminy są punkty selektywnej zbiórki odpadów PSZOK.

Pytanie 8:
Dla szkód w środowisku prosimy o zaproponowanie w SIWZ następującej treści klauzuli:
Klauzula - szkody środowisku
1. Z zachowaniem pozostałych, nie zmienionych niniejszą klauzulą, postanowień umowy ubezpieczenia określonych we wniosku i w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej, strony postanowiły rozszerzyć zakres ubezpieczenia o szkody
w mieniu lub na osobie poniesione przez osoby trzecie oraz koszty usunięcia substancji zanieczyszczających z gleby (pod warunkiem że do poniesienia ich Ubezpieczający został zobowiązany decyzją administracyjną upoważnionych do tego organów), powstałe w wyniku wyładowania, rozproszenia, wypuszczenia lub wydzielenia się (wycieku) dymu, pary, sadzy, kwasów, zasad, toksycznych chemikaliów (płynnych lub gazowych), zbędnych materiałów lub innych substancji do gleby, atmosfery bądź ciągu lub zbiornika wodnego na powierzchni lub
w głębi gruntu, o ile zostały spełnione łącznie wszystkie poniższe warunki:
1) przyczyną wyładowania, rozproszenia, wypuszczenia lub wydzielenia się jest zdarzenie nagłe
i przypadkowe, nie zamierzone ani nie przewidziane przez Ubezpieczającego przy zachowaniu należytej staranności w prowadzeniu przedsiębiorstwa,
2) przyczyna powstania szkody jest bezsporna,
3) szkoda powstała wskutek działania lub zaniechania Ubezpieczającego w ramach ubezpieczonej działalności gospodarczej,
4) początek zdarzenia wyrządzającego szkodę miał miejsce w okresie odpowiedzialności …, a pierwsza szkoda powstała i ujawniła się w okresie odpowiedzialności … z umowy obowiązującej w chwili wystąpienia początku zdarzenia, nie później jednak niż w ciągu 72 godzin od początku zdarzenia,
5) zdarzenie zostało potwierdzone protokołem służby ochrony środowiska, straży pożarnej lub policji.
1. Ubezpieczenie obejmuje określone w niniejszej klauzuli koszty niezależnie od tego,
czy zanieczyszczone mienie stanowiło własność określonej osoby, czy nie.
2. Ubezpieczenie nie obejmuje kosztów przywrócenia środowiska do stanu sprzed zdarzenia
(z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. 1), a także czystych strat finansowych oraz kosztów usunięcia substancji zanieczyszczających z gleby, wody lub innych składników majątku stanowiących własność albo użytkowanych przez Ubezpieczającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgodny na zmianę treści opisu przedmiotu zamówienia w tym zakresie

Pytanie 9:
Prosimy o podanie: jaki jest stan dróg, kiedy były prowadzone ostanie remonty oraz czy są przewidziane na rok bieżący. Ponadto prosimy o włączenie do zakresu w SIWZ zapisów: Zamawiający jest obowiązany do:
niezwłocznego oznakowania miejsca, w którym zdarzyła się szkoda nie później niż w ciągu
48 godzin,
prowadzenia dokumentacji zgłoszeń o miejscach stanowiących zagrożenia dla korzystających z pasa drogowego, za który ubezpieczony ponosi odpowiedzialność,
stosowania się do aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie określenia zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych oraz przepisów wewnętrznych obowiązujących u ubezpieczonego.
Odpowiedź:
Gmina Werbkowice dysponuje siecią dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej ilości:32,91 km. Szacunkowo można uznać, że 40 % z tego stanu to drogi w dobrym stanie technicznym, 40% to drogi z nawierzchnią utwardzoną w stanie technicznym zadowalającym, natomiast pozostałe 20% w złym stanie technicznym, wymagają wzmocnienia istniejącej konstrukcji nawierzchni lub przeprowadzenia remontów cząstkowych.
Gmina każdego roku w ramach możliwości finansowych dokonuje remontu dróg. W roku 2014 planowane jest wzmocnienie istniejącej nawierzchni w złym stanie technicznym drogi gminnej nr 111262L Honiatyczki – Wakijów na odcinku 1300 mb.
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia do SIWZ następującego zapisu:
„Zamawiający jest obowiązany do:
niezwłocznego oznakowania miejsca, w którym zdarzyła się szkoda nie później niż w ciągu
48 godzin,
prowadzenia dokumentacji zgłoszeń o miejscach stanowiących zagrożenia dla korzystających z pasa drogowego, za który ubezpieczony ponosi odpowiedzialność,
stosowania się do aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie określenia zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych oraz przepisów wewnętrznych obowiązujących u ubezpieczonego.

Pytanie 10:
Czy do zadań Gminy należy zaopatrzenie mieszkańców w wodę lub dowóz dzieci do szkoły?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe, niemniej Gmina organizuje przetargi na dowóz dzieci do szkól, firma zewnętrza, która przedstawi najkorzystniejszą ofertę zajmuję się dowozem dzieci.

Pytanie 11:
Proszę o podanie dokładnej szkodowości: dotyczy szkód z 2013 oraz 2011 roku, proszę podać dokładną datę oraz z jakiego ryzyka była wypłata.
Odpowiedź:
Wykaz szkód opisano w SIWZ – załącznik nr 4
Pytanie 12:
Wartość zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w 3 ostatnich latach dotyczy OC zarządcy drogi
- liczba zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w poszczególnych latach
-w jakiej ilości i wielkości odnotowane szkody związane były ze zła jakością dróg
-liczba zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w poszczególnych latach
1a.Czy jest to pierwszy przetarg, jeżeli nie to co było przyczyną, że poprzednie nie zostały rozstrzygnięte?
Odpowiedź:
Zamawiający nie zanotował szkód z OC zarządcy drogi.

Pytanie 13:
Czy zaproponowany w SIWZ program ubezpieczenia obowiązywał w latach ubiegłych, jeżeli nie to co i kiedy się zmieniło?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zakres ubezpieczenia w latach ubiegłych był podobny do zaproponowanego w SIWZ programu ubezpieczeniowego.
Pytanie 14:
Czy jest możliwe wprowadzenie udziału własnego w szkodach z tytułu zarządcy drogi?
-Czy jest możliwe wprowadzenie limitu odpowiedzialności za szkody z dróg?
-Czy jest możliwe wprowadzenie klauzuli wyłączającej odpowiedzialność ubezpieczyciela w przypadku stwierdzenia braku reakcji zarządcy po trzech dniach od zgłoszenia zagrożenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie udziału własnego w szkodach z tytułu zarządcy drogi.
Pytanie 15:
Zgodnie z wewnętrznymi przepisami
-Jak często dokonywane są objazdy kontrolujące stan nawierzchni i innych elementów wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg
-Maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia ( między innymi chodzi o zabezpieczenie dziur i ustawienia znaków)
-Sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia( miedzy innymi chodzi o zabezpieczenie dziur i stawienia znaków).
Odpowiedź:
Przegląd stanu dróg dokonywany jest corocznie w okresie wiosennym. Remont cząstkowy ubytków nawierzchni dokonywany jest każdego roku. Zarządca drogi w przypadku stwierdzenia złego stanu nawierzchni , który mógłby powodować zagrożenie w ruchu drogowych , dokonuje odpowiedniego oznakowania drogi

Pytanie 16:
W przypadku gdy bieżące usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zalecane podmiotom zewnętrznym jakie są to podmioty , gdzie posiadają zawarte umowy OC zarządcy drogi.
Odpowiedź:
Bieżące usuwanie zagrożeń , Zarządca drogi zleca firmom prowadzącym działalność w zakresie budowy lub remontów dróg.
Pytanie 17:
Proszę podać wysokość roszczeń w przypadku szkód odmówionych za ostatnie 3 lata?
Odpowiedź:
Nie nastąpiła odmowa wypłaty odszkodowań .
Pytanie 18:
Czy w okresie ostatnich 6 miesięcy była przeprowadzona lustracja dróg w powiecie i czy zostały
sporządzone protokoły wskazujące miejsca wymagające czynności naprawczych
Odpowiedź:
W okresie ostatnich 6 miesięcy przeprowadzono przegląd stanu dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej. Z czynności przeglądu stanu dróg sporządzono protokół w którym wskazano stan poszczególnych nawierzchni
Pytanie 19:
Które drogi powiatowe i na jakich odcinkach były lub są remontowane w roku 2013r?
Odpowiedź:
Ubezpieczeniem będą objęte drogi gminne a nie jak wskazano w pytaniu „powiatowe” .
W roku 2013 wykonano następujące remonty dróg gminnych :
1. Remonty dróg przez wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej:
1.1 Remont drogi gminnej Nr 111301 Terebiń - Pułanki - 3025 m ²;
1.2 Remont drogi gminnej Nr 111266 L Sahryń – Zagajnik – 1950m ²;
1.3 remont drogi gminnej Nr 111274 L ul. Staszica w miejscowości Werbkowice- -4353 m².
2.Remonty cząstkowe nawierzchni wykonane za pomocą remontera i kruszywa.
2.1 Droga gminna Nr 111246 L Wilków – Peresołowice ;
2.2 Droga gminna Nr 111244 L Dobromierzyce;
2.3Droga gminna Nr 111257 L Łysa góra – Terebiń;
2.4 Droga gminna Nr 111322 L w miejscowości Turkowice;
2.5 Droga gminna Nr 111263 L Wronowice;
2.6 Droga gminna Nr 111266 L w miejscowości Sahryń .

Pytanie 20:
Jaki majątek i o jakiej wartości jest narażony na szkody powodziowe?
Odpowiedź:
Gmina nie znajduje się na terenie zagrożonym powodzią.

Pytanie 21:
Bardzo proszę o podanie informacji o szkodowości w rozbiciu o rodzaje Ubezpieczeń np. Auto-Casco, ogień itd.?
Odpowiedź:
2011
- ZS Werbkowice - zalanie pomieszczeń w wyniku pęknięcia rury – ogień
- UG - naprawa po kolizji lewego boku samochodu Mercedes – szkoda wypłacona z OC sprawcy – Gmina poszkodowanym
2012
- UG - wymiana lewego lusterka w samochodzie Ford - 27.02.2012 szkoda wypłacona z AC UG
2013
- ZS Werbkowice- zalanie łazienki w szkole, zalanie łazienki w budynku hali – ogień
- UG - wymiana lewego błotnika w samochodzie Skoda, szkoda wypłacona z OC sprawcy- UG poszkodowanym
Pytanie 22:
W związku z okresem ubezpieczenia 3-letnim prosimy o podanie szkodowości za 5 ostatnich lat. Prosimy jednocześnie o wyraźne wskazanie, które z odszkodowań podanych w informacji o szkodowości dotyczą ubezpieczenia OC z tytułu prowadzenia działalności lub posiadania mienia. Prosimy również o podanie rezerw odszkodowawczych.
Odpowiedź:
Zamawiający na dzień dzisiejszy nie jest w stanie przedstawić przebiegu ubezpieczenia za okres pięciu ostatnich lat.
Pytanie 23:
Ilu pracowników zatrudnia Zamawiający i jego Jednostki razem
Odpowiedź:
Liczba zatrudnionych pracowników:
1. Urząd Gminy 43
2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Werbkowicach 11
3. Gminny Ośrodek Kultury w Werbkowicach 11
4. Komunalny Zakład Oczyszczalni 12
5. Zespół szkół w Werbkowicach 74
6. Zespół Szkół w Sahryniu 27
7. Przedszkole Samorządowe „Bajka” 24

Pytanie 24:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód związanych z posiadaniem, zarządzaniem lub administrowaniem wysypiskiem odpadów ani oraz sortowaniem, utylizowaniem, unieszkodliwianiem, odzyskiem lub  jakimkolwiek innym przetwarzaniem odpadów
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada wysypiska śmieci, na terenie Gminy jest punkt selektywnej zbiórki odpadów PSZOK
Pytanie 25:
Jeśli ubezpieczenie OC ma obejmować szkody związane z posiadaniem, zarządzaniem lub administrowaniem wysypiskiem odpadów i/lub sortowaniem, utylizowaniem, unieszkodliwianiem, odzyskiem lub  jakimkolwiek innym przetwarzaniem odpadów, to prosimy o następujące informacje:
czy Gmina jest właścicielem, zarządcą czy administratorem wysypiska śmieci?
gdzie jest zlokalizowane wysypisko, na jakiej powierzchni, na jakiej wysokości?
czy na wysypisku znajdują się odpady niebezpieczne?
od kiedy funkcjonuje wysypisko i czy w najbliższym czasie planowane jest jego zamknięcie (kiedy)?
jakie odpady i w jaki sposób są przetwarzane (sortowanie, spalanie, kompostowanie, inne)?
Odpowiedź:
Nie dotyczy.
Pytanie 26:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w ubezpieczeniu OC z tyt. prowadzenia działalności lub posiadania mienia nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód związanych z działalnością jednostek służby zdrowia, w tym szpitali, oraz szkód związanych z zarządzaniem tymi jednostkami.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zakres ochrony w ubezpieczeniu OC z tyt. prowadzenia działalności lub posiadania mienia nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód związanych z działalnością jednostek służby zdrowia, w tym szpitali, oraz szkód związanych z zarządzaniem tymi jednostkami.
Pytanie 27:
Jaki poziom udziałów własnych i franszyz uwzględnia podana szkodowość OC ( w tym OC zarządu dróg) za 5 lat.
Odpowiedź:
Zamawiający rezygnuje z ustalenia wysokości franszyz i udziału własnych.
Pytanie 28:
Czy Zamawiający posiadał w poprzednich 5 latach ubezpieczenie OC o zakresie analogicznym z oczekiwanym? Prosimy o wskazanie ewentualnych różnic.
Odpowiedź:
Zamawiający w poprzednich latach ubezpieczony był w zakresie ryzyk objętych programem SIWZ.
Jednak dotychczasowe ubezpieczenia były zawierane przez poszczególne jednostki i na chwilę obecna
Zamawiający nie jest w stanie potwierdzić informacji o posiadanym zakresie ubezpieczenia OC w latach ubiegłych.

Pytanie 29:
Jaka jest pełna wartość dróg, chodników, parkingów oraz elementów infrastruktury drogowej jaka ma zostać objęta ubezpieczeniem na pierwsze ryzyko z suma Ubezpieczenia 100.000 zł.
Odpowiedź:
Zamawiający na dzień dzisiejszy nie jest w stanie przedstawić pełnej wartości dróg, chodników, parkingów oraz elementów infrastruktury drogowej

Pytanie 30:
Prosimy o udzielenie informacji dodatkowej czy w lokalizacjach wskazanych jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź lub lokalne podtopienia w razie odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji.
Odpowiedź:
Nie wystąpiła.

Pytanie 31:
Prosimy o zmianę zapisu do punktu :
a. 6 str 51
b. 5 str 53
c. 5 str 47
d. 6 str 46

W przypadku wystąpienia szkody częściowej ubezpieczyciel na wniosek Brokera jest zobowiązany do natychmiastowego, automatycznego odtworzenia sumy ubezpieczenia do stanu pierwotnego, informując o tym Ubezpieczającego wraz z obowiązkowym podaniem kosztu doubezpieczenia. Jeżeli Ubezpieczający nie wniesie sprzeciwu na takie doubezpieczenie w ciągu 7 dni od otrzymania powiadomienia Ubezpieczyciel naliczy dodatkową składkę do końca rocznego okresu ubezpieczenia (w systemie pro rata temporis) według stawki nie większej niż zaoferowanej w przetargu w złożonej ofercie przetargowej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na prowadzenie proponowanych zapisów.

Pytanie 32:
Klauzula 14 miejsc Ubezpieczenia – prosimy o dopisanie : :pod warunkiem spełnienia minimalnych zabezpieczeń p/poż i p/kradzież w tych miejscach.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na prowadzenie powyższego zapisu do klauzuli nr 14

Pytanie 33:
Klauzula 23 warunków i taryf – prosimy o wyłączenie ubezpieczenia OC
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z klauzuli warunków i taryf ubezpieczenia OC.

Pytanie 34:
Klauzula katastrofy budowlanej – prosimy o potwierdzenie, że klauzula nie dotyczy budynków starszych niż 50 lat.
Odpowiedź:
Klauzula katastrofy budowlanej dotyczy wszystkich budynków zgłoszonych do ubezpieczenia.

Pytanie 35:
Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela, to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie 36:
Czy zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z zakresu wszelkich szkód polegających na przeniesieniu choroby Creutzfeldta- Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych?
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z zakresu wszelkich szkód polegających na przeniesieniu choroby Creutzfeldta- Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych.

Pytanie 37:
Prosimy o potwierdzenie że ochroną ubezpieczeniową nie będą objęte imprezy: ekstremalne, lotnicze, motorowe, oraz inne gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości. Jeśli Zamawiający nie może potwierdzić, prosimy o informację, czy Zamawiający organizował tego typu imprezy? Jeśli tak, to ile w ciągu roku i jakiego rodzaju i czy planuje ich organizację w okresie ubezpieczenia? Jeśli tak, to jakie i ile?
Odpowiedź:
Zamawiający nie planuje organizować imprez ekstremalnych, lotniczych, motorowych, oraz innych gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.

Pytanie 38:
Czy Zamawiający zgadza się na wyłączenie z zakresu ubezpieczenia OC za czyste straty finansowe następujących szkód
1) związanych z działalnością:
a) polegającą na wszelkiego rodzaju doradztwie, planowaniu, pracach budowlanych lub montażowych, kontroli, wycenie, kosztorysowaniu;
b) bankową lub ubezpieczeniową;
c) leasingową;
d) dotyczącą przetwarzania danych, instalacji oraz błędnym funkcjonowaniem oprogramowania;
e) księgowo lub finansową;
f) reklamową;
g) pośredników turystycznych i organizatorów turystyki
2) związanych z dokonywaniem wszelkiego rodzaju płatności;
3) wynikających z niedotrzymania terminów;
4) powstałych w wyniku utraty dokumentów, pieniędzy, papierów wartościowych;
5) związanych ze sprawowaniem funkcji członka organu władz spółki, kapitałowej;
6) związanych ze stosunkiem pracy.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza wprowadzenie powyższych wyłączeń.

Pytanie 39:
Prosimy o wykreślenie postanowień dotyczących prawa do jednorazowego odtworzenia sumy gwarancyjnej w czasie trwania umowy ubezpieczenia (str. 41 SIWZ).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie postanowień dotyczących prawa do jednorazowego odtworzenia sumy gwarancyjnej w czasie trwania umowy ubezpieczenia (str. 41 SIWZ).

Pytanie 40
Czy Zamawiający zgadza się na to, by podany na str. 44 SIWZ termin 72 godzin przewidziany dla zarządcy drogi obowiązywały niezależnie od tego, czy ogólne warunki ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewidują dla zarządcy drogi terminy, w których musi on podjąć działania w przypadku wystąpienia szkody bądź zagrożenia na drodze.
Odpowiedź:
Zmawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu 72 godzin na niezwłocznego oznakowania miejsca, w którym zdarzyła się szkoda nie później niż w ciągu 48 godzin,

Pytanie 41:
Prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia OC klauzul nr 6, 6a i 28 z uwagi na to, że odnoszą się one do ubezpieczeń mienia, a nie OC.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza wykreślenie z zakresu ubezpieczenia OC klauzul nr 6, 6a i 28 z uwagi na to, że odnoszą się one do ubezpieczeń mienia, a nie OC

Pytanie 42:
Czy Zamawiający zgadza się na to, by klauzule nr 14 i 19 nie odnosiły się do działalności nieobjętej przedmiotowym ubezpieczeniem, w tym związanej z udzielaniem świadczeń medycznych oraz posiadaniem/zarządza/administruje składowiskiem odpadów (wysypiskiem śmieci), przetwarzaniem, utylizacją lub odzyskiwaniem odpadów.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza wprowadzenie powyższego zapisu.

Pytanie 43:
Prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia OC klauzuli nr 20 albo przynajmniej słów „w systemie na pierwsze ryzyko” (pojęcie to nie jest stosowane w ubezpieczeniach OC).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie 44:
Proszę o informację, na jaki dzień jest podana szkodowość w załączniku nr 4 do SIWZ.
Odpowiedź:
Szkodowość została sporządzona na dzień 08.07.2014r.,

Pytanie 45:
Proszę o informację, na jaki dzień jest podana wartość pojazdów do ubezpieczenia AC wskazana w załączniku nr 3-wykaz pojazdów.
Odpowiedź:
Na dzień 17.07.2014r.,

Pytanie 46:
Proszę o podanie ilości miejsc do ubezpieczenia NNW w pojazdach: JOHNSTON-ZAMIATARKA, KUBOT-TRAKTOREK oraz pojemności w przypadku: KUBOT-TRAKTOREK.
Odpowiedź:
Liczba miejsc 1

Pytanie 47:
Jaki rodzaj wyposażenia dodatkowego posiadają lub będą posiadać pojazdy ubezpieczane w zakresie AC, czy jest to wyposażenie standardowe, fabryczne i jaka jest ich wartość w przypadku danego pojazdu?
Odpowiedź:
Skoda – wyposażenie standardowe, fabryczne.

Pytanie 48:
Jakie zabezpieczenia przeciwkradzieżowe posiadają pojazdy ubezpieczane w zakresie AC.
Odpowiedź:
Skoda - centralny zamek, immobilaizer.

Pytanie 49:
Proszę o informację czy polisy w zakresie cz. III będą wystawiane na Gminę Werbkowice i dołączona będzie lista osób ubezpieczonych z poszczególnych OSP, czy będą to polisy jednostkowe na każda OSP odrębnie?
Odpowiedź:
Polisy w zakresie cz. III będą wystawiane na Gminę Werbkowice i dołączona będzie do niej lista osób ubezpieczonych z poszczególnych OSP.

Pytanie 50:
Proszę o potwierdzenie, iż określenie: „3,5t” dotyczy faktycznie dopuszczalnej masy całkowitej – DMC danego pojazdu
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.

Pytanie 51:
Zwracam się z prośbą o informację do części III zamówienia dot. Ubezpieczenia NNW Członków Ochotniczych Straży Pożarnych, czy ubezpieczenie będzie zawierane w formie imiennej, czy bezimiennej również, zgodnie z informacją zamieszczoną w SIWZ, wymienione w zakresie ubezpieczenia str. 1 SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający informuję, że ubezpieczanie NNW OSP będzie zawarte tylko w formie imiennej.
Wójt Gminy Werbkowice
Lech Bojko

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Administrator Administrator
dodano do BIP dnia 19-08-2014 15:04:08