Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Werbkowice

Pytania i odpowiedzi - 4

powrót do listy przetargów

Załącznik

Treść

Werbkowice,dnia 1.03.2017 r.




RIP.271.1.2017.AN

 


Wszyscy zainteresowani



dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadania pn:”Odnawialne źródła energii w gminie Werbkowice”- dostawa i montaż 168 szt. zestawów solarnych”.

 


    Na podstawie art. 38 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień Publicznych (t.j Dz. U. z 2015 r. poz.2164 z późn.zm.) zamieszczam treść zadanych pytań i udzielonych odpowiedzi:



1) Prosimy o informacje w jaki sposób Zamawiający wymaga przeszkolenia użytkowników. Czy będą to szkolenia zbiorowe czy indywidualne?

Ad.1
Szkolenia indywidualne, po zakończeniu montażu kolektorów i uczynnieniu instalacji w każdym budynku potwierdzone podpisem właściciela/użytkownika budynku w sporządzonym przez strony protokole z przeprowadzonego szkolenia.



2) Prosimy o ponowną analizę SIWZ Rozdział 5 pkt dotyczący wymaganego okresu gwarancji oraz zakresu gwarancji - w naszym mniemaniu obciążanie Wykonawcy wadami powstałymi w skutek: zaników napięcia, obciążenia śniegiem, gradobicia, niskich temperatur itp., jest zabiegiem przekraczającym możliwości Zamawiającego jeśli tyczy się konstrukcji warunków zamówienia.
Podane przez Zamawiającego przyczyny powstania wad można najogólniej określić mianem „siły wyższej". Pojęcie to nie posiada definicji prawnej jednak najpowszechniej, siłę wyższą określa się jako zdarzenie: (a) zewnętrzne, (b) niemożliwe (lub prawie niemożliwe) do przewidzenia, (c) którego skutkom nie można zapobiec. Kodeks cywilny, dział II, odnosi się do odpowiedzialności Wykonawcy (dłużnika). Na jego podstawie można określić, że odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania opiera się na zasadzie okazania winy. Działanie siły wyższej, której nie można przewidzieć jak np. zaników napięcia (wywołane np. awariami w zakładzie energetycznym), obciążenia śniegiem, gradobicia (anomalie pogodowe), skoków napięcia w sieci budynku, braków możliwości w odbiorze ciepła (spowodowane niedbałością i nieprawidłowym użytkowaniem instalacji), stwarzają domniemanie braku winy Wykonawcy (dłużnika). Art. 471 Kc wyraźnie nakreśla: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi. Wykonawca, nie może brać odpowiedzialności za nieumiejętne korzystanie z zestawu solarnego przez użytkownika, tym bardziej, że Użytkownik zestawu ma zostać odpowiednio przeszkolony w zakresie obsługi instalacji oraz posiadać będzie dokumentacje powykonawczą oraz instrukcję eksploatacji. Wykonawca proponuje dodatkowo aby uszkodzenia powstałe w przypadku skoków napięcia w sieci budynków, gradobicia były naprawiane z ubezpieczenia Zamawiającego/Użytkownika. Zamawiający/Użytkownik powinien dysponować swoim ubezpieczeniem przy realizacji takiej inwestycji. Wnosimy o zmianę przytoczonych zapisów SIWZ. Zamawiający chcąc zabezpieczyć się przed skutkami działania przedstawionych sił wyższych może wymagać zastosowania w instalacjach urządzeń, materiałów o odpowiedniej odporności, wytrzymałości i parametrach, jednak warto zwrócić uwagę, aby przy podaniu parametrów nie powodować zakłócenia zasad uczciwej konkurencji.

Ad.2
Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ w zakresie okresu i warunków gwarancji.

3) Na jakim etapie składania dokumentów Zamawiający wymaga przedstawienia kart katalogowych urządzeń oraz certyfikatów?

Ad.3
Zamawiający wymaga przedstawienia kart katalogowych urządzeń i certyfikatów przed rozpoczęciem  montażu urządzeń .


4) Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie stawia warunków odnośnie zatrudnienia osób na umowę o pracę? Jeśli taki warunek występuje prosimy o informację na temat wymiaru zatrudnienia i ilości osób oraz o potwierdzenie, że kierownicy robót nie muszą być zatrudnieni przez Wykonawcę na umowę o pracę.

Ad.4
Zamawiający niniejsze zamówienie zgodnie z art. 2 pkt.2 ustawy Prawo zamówień publicznych sklasyfikował jako „dostawa”. Wymóg zatrudnienia osób na umowę o pracę o którym mowa w art. 29 ust.3a ustawy P.z.p nie dotyczy – dostaw. Zamawiający nie stawia warunków odnośnie zatrudnienia osób na umowę o pracę.

5) Prosimy o informacje ile wynosi okres rękojmi dla zadania.

Ad.5
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji.



6) Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający w zakresie serwisowania wymaga co 2 lata bezpłatnych usług tylko i wyłącznie w zakresie wymiany glikolu oraz anody tytanowej oraz przeglądu wszystkich instalacji w ostatnim miesiącu trwania udzielonej gwarancji jakości?

Ad.6
Zgodnie z zapisami SIWZ.



7) W projekcie umowy §13 użyto kilkukrotnie określenia „opóźnienie" w wykonaniu przedmiotu umowy. Określenie „opóźnienie", interpretując zapis Kodeksu Cywilnego art. 476. - to niewykonanie świadczenia na skutek okoliczności, które powstały niezależnie od niego i za, które przyjmujący zamówienie nie ponosi odpowiedzialności. Biorąc powyższe pod uwagę Wykonawca nie powinien być pociągnięty do uregulowania kar umownych za nieterminowe wykonanie zamówienia, nieterminowe usunięcia wad i usterek albo wykonania harmonogramu w przypadku opóźnienia za które, zgodnie z prawem nie ponosi odpowiedzialności. Prosimy o zmianę zapisów umowy w tym zakresie.

Ad.7
Zamawiający nie zmienia określonych warunków umowy.



8) SIWZ pkt 7 ppkt 7.2. 3) Zamawiający wymaga by Wykonawca wykazał się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej - dwoma dostawami wraz z montażem zestawów kolektorów słonecznych do przygotowania ciepłej wody użytkowej przy wykorzystaniu kolektorów słonecznych na minimum 50-ciu budynkach - dla jednej dostawy lub dwoma dostawami o łącznej wartości min. 500 000,00 zł. Czy warunek udziału w postępowaniu określony w wskazanym punkcie zostanie spełniony jeśli Wykonawca zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, roboty budowlane polegające na dostawie i
montażu kolektorów słonecznych do przygotowania ciepłej wody użytkowej przy wykorzystaniu
kolektorów słonecznych na minimum 50-ciu budynkach - dla jednej inwestycji lub dwoma robotami budowlanymi o łącznej wartości min. 500 000,00 zł i przedstawi wykaz tych robót? Nasze zapytanie motywowane jest tym, że zamówienia obejmujące tego rodzaju prace przez innych Zamawiających były kwalifikowane do kategorii robót budowlanych, a nie dostaw.

Ad.8
Jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich trzech latach zrealizował dostawę i montaż  kolektorów słonecznych do przygotowania ciepłej wody użytkowej przy wykorzystaniu kolektorów słonecznych na minimum 50-ci budynkach - dla jednej inwestycji lub dwoma dostawami o łącznej wartości min. 500 000,00 zł a dowody dokumentujące fakt wykonania ww. prac wskazywać będą żądany zakres pod nazwą robota budowlana - warunek zostanie spełniony.



9) Prosimy o wyjaśnienia w zakresie uzupełnienia formularza JEDZ - w niektórych miejscach formularza wymagane jest wypełnienie informacji dotyczących oświadczeń i dokumentów , które składane będą (zgodnie z SIWZ pkt. 9.7) na wezwanie Zamawiającego np. część IV dział C, punkt 1b) wykaz dostaw (opis, daty, kwoty itp.); w przypadku zezwolenia na przedstawienie wykazu robót również część IV dział C, punkt 1a) oraz punkt 2) wiązany z wykazem osób i inne. Prosimy o instrukcje w zakresie wypełnienie JEDZ-Wykonawcy powinni przedstawić informacje w JEDZ, które są wymaganie dopiero na wezwanie Zamawiającego?

Ad.9
Zgodnie z treścią ogłoszenia i SIWZ, Zamawiający prowadzi niniejszą procedurę o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o art. 24 aa ustawy Prawo zamówień publicznych, według której Zamawiający najpierw dokonuje oceny ofert. Niemniej jednak Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia formularza JEDZ, w tym również część IV lit.C pkt 1b w zakresie wykonanych dostaw oraz część IV lit.C pkt 2 i 6 w zakresie osób. Natomiast na wezwanie zamawiającego o którym mowa w punkcie 9.7 SIWZ Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić dokumenty potwierdzające spełnienie wykazanych przez Wykonawcę w formularzu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów świadczących o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z niniejszego postępowania. .



10) Prosimy o wyjaśnienia w zakresie strony internetowej: w pkt 1. 1) wzory formularzy, za których pośrednictwem użytkownicy będą mogli dokonywać transakcji on-line takich jak: uwagi i skargi; zapytania, zgłoszenia awarii, zawierane umów, odczyty liczników, podawanie stanów liczników, pobieranie opłat, zapytania, dostępności dotychczasowych i nowych usług„ ocenę poziomu satysfakcji użytkowników- Czy chodzi o formularze w postaci dokumentów (plików), czy w postaci pól wypełnianych na stronie?

Ad. 10
Zamawiający wymaga udostępnienia następujących formularzy w formie elektronicznej (pól wypełnianych na stronie), dostępnych po zalogowaniu na konto użytkownika: uwagi i skargi, zapytania, zgłaszanie awarii, odczyt/podawanie stanów liczników, pobieranie opłat, zapytanie dostępności nowych usług, ocena poziomu satysfakcji użytkowników.
Zamawiający dopuszcza udostępnienie formularza do zawierania umów w formie dokumentu (pliku).



11) W TOMIE III zał. Nr 2 pojawia się zapis 1)Serwis będzie zawierał informacje przygotowane przez Wykonawcę tj. (...) *dane teleadresowe serwisu, prawa i obowiązki dla użytkowników - prosimy o potwierdzenie, że przygotowanie regulaminu leży po stronie Wykonawcy.

Ad. 11
Przygotowanie praw i obowiązków (regulaminu) dla użytkowników leży po stronie Wykonawcy.

12) W TOMIE III zał. Nr 2 pojawia się zapis, ze serwis powinien: mieć możliwość generować dokumenty w wersji do druku - prosimy o bardziej szczegółowe informację z tego zakresu zadania.

Ad. 12
Zamawiający wymaga aby przy każdej zamieszczonej informacji istniała opcja wydruku (poprzez ikonę, przycisk, menu lub podobne), która będzie umożliwiać wydrukowanie automatycznie sformatowanej wybranej informacji.


13) Prosimy o przedstawienie następujących wyjaśnień w zakresie tworzenia strony internetowej- Utworzenie modułu do obsługi zgłoszeń serwisowych z możliwością tworzenia i zarządzania indywidualnymi kontami zewnętrznymi użytkowników:
a) Na jakiej zasadzie będziemy tworzyć konta użytkowników?
b) Potwierdzenie, że strona będzie obsługiwała tylko 168 użytkowników objętych wykonaniem przedmiotowej instalacji?
c) W jaki sposób użytkownik ma tworzyć zgłoszenie?
d) Czy nie prostszym sposobem byłoby tworzenie zgłoszenia bez posiadanie konta użytkownika poprzez formularzu na stronie, na zasadzie podania numeru klienta bądź innej danej?

Ad. 13
a) Konta użytkowników będą tworzone/zakładane przez administratora (osobę zarządzającą). Loginem/nazwą użytkownika będzie numer klienta nadany w Urzędzie Gminy.
b) Strona będzie obsługiwała 168 użytkowników ostatecznych oraz administratorów (osoby zarządzające).
c) Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 10, użytkownik będzie tworzył zgłoszenie poprzez formularz elektroniczny (pól wypełnianych na stronie) dostępny po zalogowaniu na konto użytkownika.
d) Wskazany przez Wykonawcę sposób tworzenia zgłoszenia byłby prostszy, Zamawiający wymaga jednak sposobu opisanego powyżej.


14) Prosimy o informację, w którym momencie realizacji zamówienia Wykonawca uzyska informację od Zamawiającego zgodne z określonymi w TOMIE III zał. 2 Dostosowanie otrzymanych od Zamawiającego treści do poszczególnych podstron?


Ad. 14
Wykonawca otrzyma ww. informacje w ciągu 30 dni od podpisania umowy.,



15) Prosimy o dodatkowe wyjaśnienia w zakresie zapisu: Modułowa konstrukcja strony musi zapewnić możliwość jej rozbudowy o dodatkowe pola, zakładki, menu, banery itp. Na jakiej zasadzie Zamawiający chce rozliczać się za wprowadzanie ewentualnych zmian na stronie? Sama konstrukcja ewentualnego serwisu będzie oczywiście modułowa i zgodna z najnowszymi wymaganiami oraz tzw. DRY, ale nie ma technologii pozwalającej na zmiany bez znajomości języków programowania oraz samej struktury serwisu.

Ad. 15
Zamawiający nie przewiduje dodatkowych rozliczeń za wprowadzenie ewentualnych zmian.
Zgodnie wymaganiami określonymi w Tomie II zał. nr 2 ust. 3:
- Wykorzystane narzędzia nie mogą generować dodatkowych kosztów dla Zamawiającego (np. zakupu licencji, opłat eksploatacyjnych itp.).
Konstrukcja serwisu powinna mieć technologie włączania/ instalacji dodatkowych modułów/dodatków (w tym o dodatkowe pola, zakładki, menu, banery itp.) bez znajomości języków oprogramowania i samej struktury serwisu.



16) Prosimy o informację jakie są, bądź będą, wymagania co do wersji PHP oraz NGINX/APACHE na serwerze?

Ad. 16
Parametry hostingu (dostawca superhost.pl):

Serwer              Apache
PHP4                 4.4.9
PHP5                 5.2.17
PHP53              5.3.27
PHP54              5.4.30
PHP55              5.5.15
PHP56              5.6.0
PHP70              7.0.14
MySql               5.1.59
PERL                 5.10.1


17) Prosimy o informację czy będzie możliwość instalowania swoich pakietów na serwerze?

Ad. 17
Nie ma możliwości instalowania swoich pakietów na serwerze.


                           


                    Wójt Gminy
                    Lech Bojko

Plik źródłowy
odt pobrano: 69 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Nowak Anna
dodano do BIP dnia 01-03-2017 14:48:02